Carglass® en WeGroup slaan de handen in elkaar om verzekeringsmakelaars verder te ondersteunen
Efficiënt schades aangeven
Eén van de kernaspecten van deze samenwerking is de mogelijkheid voor WeGroup-gebruikers om rechtstreeks via het platform schadegevallen in te dienen. Dankzij de koppeling tussen Carglass® en WeGroup wordt heel wat noodzakelijke informatie automatisch uitgewisseld, waardoor de aangifte ook een stuk korter is dan in het verleden. In slechts enkele klikken kan een klant met glasschade zo nog sneller en makkelijker worden geholpen. Naast efficiëntie werd de focus tevens gelegd op databescherming, zodat zowel klantgegevens als informatie van de makelaar steeds veilig kunnen worden doorgestuurd.
Check-up van het wagenpark voor Bedrijfsklanten
Een ander opmerkelijk element van deze samenwerking is de uitbreiding van dienstverlening voor gebruikers van het WeGroup-platform. Voorbeeld daarvan is de kosteloze check-up van het wagenpark die verzekeringsmakelaars aan hun klanten kunnen aanbieden. Deze service stelt bedrijven in staat om proactief de staat van hun voertuigen te beheren en potentiële problemen vroegtijdig te identificeren, wat bijdraagt aan de veiligheid op de weg en hogere vervangingskosten in de toekomst kan voorkomen.
Innovatie en Klantgerichtheid
De samenwerking tussen WeGroup en Carglass® weerspiegelt de gedeelde visie van beide organisaties op innovatie en klantgerichtheid. Door gebruik te maken van geavanceerde technologieën en data-analyse streeft WeGroup ernaar de verzekeringssector te transformeren, waardoor processen niet alleen efficiënter maar ook klantvriendelijker worden.
"We zijn enthousiast over de samenwerking met Carglass®, een bedrijf dat bekend staat om zijn uitmuntende service en klantgerichtheid. Deze samenwerking stelt ons in staat om dienstverlening naar onze klanten uit te breiden en is een belangrijke stap in onze missie om de verzekeringstussenpersonen te ondersteunen met technologie die hen efficiënter en doelgerichter maakt" zegt Arvid De Coster, CEO van WeGroup.
Naar een Toekomst van efficiëntie en tevredenheid
De samenwerking tussen Carglass® en WeGroup is meer dan alleen een zakelijke overeenkomst; het is een verbintenis om de klantenervaring te vernieuwen en te verbeteren. Door de krachten te bundelen, zetten beide bedrijven een stap voorwaarts naar een toekomst waarin technologie en service samenkomen om de verwachtingen van de klant te overtreffen. Zo zijn er ook voor de toekomst grote plannen, bijvoorbeeld om transparantie en visibiliteit voor de makelaar te vergroten.
“Dankzij de koppeling met WeGroup kunnen we niet alleen de makelaar op de hoogte brengen, maar kunnen deze ook extra zichtbaarheid geven.
“Het komt vaak voor dat een klant zijn schadegeval rechtstreeks meldt bij Carglass® waarna de regeling rechtstreeks via de maatschappij loopt. De makelaar is in dat geval vaak niet onmiddellijk op de hoogte”, vertelt Ivy Deswarte, Head of Sales and Business Development bij Carglass®. “Dankzij de koppeling met WeGroup kunnen we niet alleen de makelaar op de hoogte brengen, maar kunnen deze ook extra zichtbaarheid geven. Dat zal gebeuren door na de herstelling een boodschap van de makelaar mee te nemen in onze nazorg. Daarnaast zetten we met deze partnership in op verschillende elementen die we essentieel vinden in onze samenwerking met verzekeringsmakelaars, zoals automatisering, digitalisering en klanttevredenheid.”
“We zoeken constant naar meer toegevoegde waarde”, zo klinkt het bij WeGroup. “Processen efficiënter maken, zit in ons DNA. Als we daar dan ook nog eens de dienstverlening naar de eindklant mee kunnen verbeteren of uitbreiden, dan spreken we pas écht over een win-win.”
Schadegevallen aangeven en check-ups van het wagenpark zijn sinds vandaag voor alle gebruikers beschikbaar op het platform van WeGroup. Ook verdere ontwikkelingen worden later dit jaar nog verwacht.