Autoglass Clinic gaat samenwerking met WeGroup aan om makelaars te ondersteunen bij glasschade
Met meer dan 25 herstelpunten over gans België is Autoglass Clinic de op één na grootste glashersteller in ons land. Jaarlijks worden duizenden sterretjes en barsten in autoruiten hersteld of vervangen via het uitgebreide netwerk aan ServiceCenters of via één van de 55 mobiele units die instaan voor een vlotte service aan huis of op het werk. Als erkend hersteller voor alle verzekeringsmaatschappijen werkte Autoglass Clinic reeds samen met heel wat makelaars, maar door de nieuwe samenwerking met WeGroup kan die uitwisseling nu nog vlotter gebeuren.
“Dienstverlening staat bij ons centraal. Dat geldt niet alleen richting onze klanten, maar ook voor onze partners zoals verzekeringsmakelaars” vertelt Joeri Lieten, CEO bij Autoglass Clinic. “De samenwerking met WeGroup is dan ook een logische volgende stap in die dienstverlening. Dankzij de integratie van onze diensten in het WeGroup platform kunnen we niet alleen meer tussenpersonen bereiken, maar kan de makelaar zijn klant ook sneller en efficiënter verder helpen in geval van autoglasschade. Enkele klikken op de knop volstaat nu om een afspraak in te plannen”.
De makelaar als one-stop-shop
De kersverse samenwerking komt er niet zomaar. Ze speelt namelijk in op een belangrijke trend die we in de sector al langer konden waarnemen, namelijk die waarin de verzekeringstussenpersoon de dienstverlening steeds verder uitbreidt om klanten volledig te ontzorgen.
“Bij WeGroup geloven we erin dat de makelaar uiteindelijk dé one-stop-shop wordt voor alles wat met verzekeringen en financieel advies te maken heeft. Om die reden maakten we in het verleden al de koppeling naar andere diensten aan het platform, zoals bijvoorbeeld professionele leasing of hypotheken” legt WeGroup CEO Arvid De Coster uit. “Daar komt nu dus glasherstelling bij. Door elke makelaar toe te laten makkelijk een afspraak voor de klant te maken, kan er niet alleen sneller worden opgetreden bij autoglasschade maar wordt de gebruikerservaring voor de klant ook een stuk beter. Het is uiteindelijk bij schade dat een makelaar het verschil maakt!”
Ook bij niet-verzekerde schadegevallen
Dat geldt niet alleen voor verzekerde schadegevallen. Het komt namelijk even vaak voor dat een klant contact opneemt met zijn of haar tussenpersoon, om dan vast te stellen dat glasbreuk niet in de polis is gedekt. Op vandaag moet de makelaar daar dan teleurstellen.
“De schade mag dan wel voor eigen rekening zijn, dat betekent nog niet dat een herstelling niet aan de orde is” verduidelijkt Lieten. “Nu kan de makelaar dus simpelweg het WeGroup platform openen om een herstelling voor de klant te plannen. Het proces is zo eenvoudig dat dit gewoon kan terwijl men de klant aan telefoon heeft. Op die manier kan een tussenpersoon er altijd voor de klant zijn, ongeacht de omstandigheden van het schadegeval of de verleende dekking”.