Stroomlijnen van de digitale “customer journey”: De digitale uitdaging van de toekomst.
Partnership met de #digitaalstemakelaar Callant
Callant Insurance zet met de overname van Aon Affinity volop in op de digitalisering van hun verkoopprocessen. Aansluitend op de acquisitie vond Callant Insurance met WeGroup als ontwikkelaar van het artificieel intelligent platform “Louise” de juiste partner. Samen met WeGroup werd een specifiek verzekeringsprogramma ontworpen voor klanten, medewerkers en leden van ondernemingen en organisaties.
Naar aanleiding van de strategische overname van de Aon Affinity portefeuille en bijhorende websites, ontwikkelde Callant Insurance met WeGroup een specifiek online programma waar verzekeringen via B2B-netwerken worden aangeboden aan B2C. Callant werkte al een programma uit met een aantal bekende automerken en grote organisaties. ‘Een werkgever die zijn medewerkers wil ontzorgen kan dat nu faciliteren door hen via een “Callant Affinity” o.a. een aanbod van gezinsverzekeringen aan te bieden aan scherpe voorwaarden’, schetst Peter Callant, CEO van Callant Insurance, het voor hunopzet van Callant Affinity. ‘Dankzij op maat gemaakte websites zoals motoverzekeringen.be en callantatwork.be kunnen klanten, medewerkers van ondernemingen en leden van organisaties/federaties met het artificieel intelligente platform “Louise” heel vlot een offerte berekenen voor hun verzekeringen. Dit biedt een niet te onderschatten voordeel in het gebruiksgemak voor de eindklant met het alsmaar toenemende belang van IoT, AI en bots’, zegt Peter Callant die in WeGroup de juiste partner vond.
WeGroup’s virtuele kantoormedewerker “Louise” helpt makelaars om meer omzet te realiseren, beter te communiceren met klanten en efficiënter te werken dankzij de automatisatie van verschillende processen. ‘Dankzij het platform dat bijna 3 jaar geleden werd ontwikkeld kan “Louise” 24 uur op 24, 7 dagen op 7 ingezet worden bij analyses en administratieve processen wat resulteert in een efficiënter beheer’, aldus Arvid De Coster, CEO van WeGroup.
Vanuit meer dan negentig verschillende databronnen schetst de digitale toepassing “Louise” in minder dan vijf minuten een beeld van de behoeften en het risico van de klant.”
Als makelaar 2.0 investeren in insurtech
‘Callant Insurance is niet aan haar proefstuk toe in het automatiseren van processen’, laat Peter Callant weten. ‘Als schoolvoorbeeld van de “makelaar 2.0” investeerden we al in insurtech en fintech startups Keypoint en myFaro.’ Arvid De Coster pikt hierop in en laat weten dat ook WeGroup intussen een samenwerking aanging met Keypoint en myFaro. ‘Met Keypoint werd “Louise for Claims” ontwikkeld. Deze module moet makelaars helpen om schadegevallen beter op te volgen en zelfs automatisch te beheren. Daarnaast werd ook een samenwerking opgezet met fintech start-up myFaro en BrokerCloud.’ Met de overname van de Aon Affinity portefeuille heeft Callant Insurance aan extra knowhow gewonnen en beschikt het dankzij de samenwerking met WeGroup over extra middelen om in een wereld van IoT, AI en bots verder te investeren in de digitalisering van de verzekeringssector. ‘Klanten van “the day after tomorrow” een uitstekende service bieden en onze waardepropositie vergroten is ons doel’, aldus Peter Callant.
WeGroup is fier om samen met Callant Insurance, een verzekeringsmakelaar uit de top 10 in België, bij te dragen aan de innovatie van het Belgisch verzekeringslandschap. ‘We zijn ervan overtuigd dat de ontwikkeling van dit verzekeringsprogramma op termijn zal leiden tot een betere werking van de sector.’