Digitaal advies verlenen wordt simpel dankzij ‘Campagnes’ van WeGroup
Wat zijn Campagnes
Dankzij ‘Campagnes’ kan de gebruiker gepersonaliseerde adviesgesprekken de wereld in sturen. Via die gesprekken kunnen klanten van het kantoor dan bijvoorbeeld door een behoefteanalyse lopen, verschillende producten met elkaar vergelijken of zelfs een offerte opmaken en digitaal ondertekenen.
Als makelaar een nieuwe Campagne aanmaken is een fluitje van een cent. Allereerst kies je het doel van de campagne, bijvoorbeeld het verzamelen van leads of het digitaal aanvragen van een verzekeringsvoorstel. Het is volledig aan de makelaar om te beslissen hoe ver de klant kan gaan. Willen we enkel informatie opvragen of moet de klant producten en prijzen kunnen vergelijken? Alles hangt af van de digitale strategie van het kantoor.
Vervolgens kan de campagne verder worden gepersonaliseerd. Zo kan het adviesgesprek 1 of meerdere producttypes opnemen, kan worden gekozen welke partnermaatschappijen al dan niet worden meegenomen in een eventuele vergelijking en kunnen verschillende parameters, zoals bijvoorbeeld de toegepaste kortingen, per campagne worden ingesteld. Tot slot kan ook de ‘look & feel’ van de campagne worden aangepast, om aan te sluiten bij de branding van het kantoor, of net niet.
Campagnes op maat van de digitale strategie
Campagnes kunnen verschillende doelen dienen. Zo zou je er eentje kunnen maken om tijdelijke acties te promoten, zoals een speciale korting rond het Autosalon of de eindejaarsperiode. Een andere reden kan zijn dat je klanten in portefeuille op de hoogte wil brengen van een geschikter aanbod, waarbij een gerichte campagne net voor de hoofdvervaldag de deur uit kan om het contract te vernieuwen. Tot slot kunnen Campagnes ook op de website van het kantoor of van eender welke andere website worden geplaatst. Dit laatste kan uitermate handig zijn wanneer er bijvoorbeeld een partnership bestaat tussen je kantoor en een derde partij, zoals bijvoorbeeld een autoverdeler of vastgoedmakelaar.
Ongeacht of een Campagne nu werd uitgestuurd via email, whatsapp of een website, na het aanmaken van een nieuwe campagne kunnen een of meerdere kantoormedewerkers via Louise de voortgang opvolgen. In een duidelijk overzicht wordt weergegeven hoeveel nieuwe leads of offertes binnenkomen, en welke eventuele acties nog moeten uitgevoerd worden.
Met de nieuwe functionaliteit hoopt WeGroup de makelaar te ondersteunen in het creëren van een digitale klantenervaring. Op die manier kunnen kantoren optimaal opereren in een wereld waarbij fysiek contact moeilijk is, zonder in te boeten op kwaliteit van de dienstverlening. Daarnaast stelt het hen ook in staat om makkelijker te concurreren met nieuwe, digitale of directe spelers in de markt.