WeGroup volgt alle updates in verzekering technologieën op de voet. Laat u inspireren wat dit voor u kan betekenen en schrijf u in op de maandelijkse nieuwsbrief.

Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...
Terug naar Insurblog
WeGroup Nieuws

WeGroup en DELA slaan de handen in elkaar voor digitale uitvaartverzekeringen

Uitvaartverzekeringen zijn voor een makelaar niet altijd het makkelijkste onderwerp om aan te snijden tijdens een adviesgesprek. Begrijpelijk, het zou zomaar eens de toon van het gesprek kunnen doen omslaan. Toch zijn ze voor veel mensen een grote hulp bij het afscheid van een dierbare, zowel financieel, praktisch als emotioneel. De kersverse samenwerking tussen uitvaartspecialist DELA en het technologiebedrijf WeGroup zorgt ervoor dat de makelaar nu met minimale inspanning de uitvaartverzekering vlotter kan meenemen in zijn aanbod naar de klant toe, want het belang van het 'nu' regelen voor later blijft erg belangrijk.

Uitbreiding productengamma

Met WeGroup’s verzekeringsplatform ‘Louise’ kunnen verzekeringsmakelaars hun adviesgesprekken digitaliseren en verschillende producten met elkaar vergelijken. Op vandaag gebruiken meer dan 500 Belgische makelaars het platform reeds voor verzekeringsproducten zoals brand-, auto- en familiale verzekeringen. Dankzij de samenwerking met DELA voegt WeGroup daar nu dus uitvaartverzekeringen aan toe. 

“Al sinds de lancering van het Louise platform houden we in grote mate rekening met de feedback van onze klanten. Daardoor zijn ook de gesprekken met DELA gestart”, verklaart Arvid De Coster, CEO van WeGroup.

Belgische verzekeringsmakelaars willen steeds meer het verschil maken in hun aanbod. Om zich te onderscheiden wordt het traditioneel productengamma aangevuld met specifieke niche-producten. Vanuit WeGroup willen we hen daarin optimaal ondersteunen. De samenwerking met DELA past dus perfect binnen die strategie”. – Arvid De Coster, CEO van WeGroup

Groei en digitalisering

Dat makelaars hun klanten steeds beter kunnen helpen met digitaal advies op maat, is helemaal van deze tijd. Het is een evolutie die door de recente pandemie nog meer in een stroomversnelling is geraakt. Toch zijn makelaars en eindklanten lang niet de enige winnaars in dit verhaal. Dankzij de samenwerking met WeGroup hoopt DELA haar Belgische afzetmarkt verder uit te breiden. 

“Ook al is DELA marktleider met een mooi marktaandeel, blijven we op zoek naar nieuwe en innovatieve manieren om nog meer families te helpen en te ondersteunen. WeGroup sloot vandaag al heel wat makelaars aan op haar platform. Dankzij deze nieuwe samenwerking kunnen we hen eenvoudig toegang bieden tot het DELA Uitvaartzorgplan en onze uitgebreide dienstverlening”, legt Stephan Pittoors, Commercieel Directeur Verzekeren bij DELA, uit. “Daarnaast geloven we ook zeer sterk in de verdere digitalisering van de verzekeringsmarkt. Precies daarom investeren we blijvend in een moderne IT-infrastructuur. Het is duidelijk dat we daar op vandaag al de vruchten van plukken. Zo werd DELA tijdens de DECAVI Verzekeringstrofeeën 2020 bekroond in de categorie ‘Digitaal’ voor het volledig digitaal onderschrijven van een polisvoorstel, van offerte tot digitale ondertekening, door onze partners-makelaars via ons makelaarsplatform DELAconnect”. 

Gevoelig gespreksonderwerp

Het blijft echter niet bij het opmaken van offertes. Zowel DELA als WeGroup zien in hun samenwerking verschillende opportuniteiten om het aanbieden van uitvaartverzekeringen en de dienstverlening errond nog te vereenvoudigen en bepaalde uitdagingen aan te pakken.

Een voorbeeld van zo’n uitdaging is de gevoeligheid van het thema. Vaak zijn tussenpersonen bang om de sfeer van een adviesgesprek te zien omslaan door onderwerpen als afscheid en uitvaart aan te snijden. “Vooral bij jonge mensen ligt dat vaak moeilijk, ondanks het feit dat het DELA Uitvaartzorgplan net voor hen voordelig en dus ook interessant kan zijn”, verduidelijkt Stephan Pittoors. 

“Daar kan technologie een grote troef zijn. Dankzij digitale of hybride adviesgesprekken kan de meerwaarde van een uitvaartverzekering zeer goed gekaderd worden, terwijl het digitaal aspect drempelverlagend kan werken om het topic bespreekbaar(der) te maken. Samen met WeGroup gaan we dan ook op zoek naar de beste manieren voor onze partners-makelaars om het DELA Uitvaartzorgplan op een vlotte en natuurlijke manier in hun adviesgesprek op te nemen”. 

Dankzij digitale of hybride adviesgesprekken kan de meerwaarde van een uitvaartverzekering zeer goed gekaderd worden, terwijl het digitaal aspect drempelverlagend kan werken om het topic bespreekbaar(der) te maken.”
– Stephan Pittoors, Commercieel Directeur Verzekeren bij DELA

Wens je ook DELA uitvaartverzekeringen laagdrempelig aan te bieden aan jouw klanten?

Met Louise van WeGroup kan je digitale of hybride adviesgesprekken met je klant voeren, om samen tot een volledig verzekeringsplan op maat te komen. Snel, eenvoudig en efficiënt voor zowel de klant, als je makelaarskantoor.

Pssst: Vergeet niet om de verzekeringsmaatschappij DELA te activeren in je instellingen

Ontdek Louise
Over
Louise
Als virtuele kantoormedewerker die 24/7 beschikbaar is, helpt Louise bij het adviseren van klanten, het uitvoeren van administratieve taken en de verwerking van schadegevallen.
Name
Position
Company
Category
No items found.
share

Ontdek #InsurBlog,
jouw maandelijkse inspiratie

Blijf op de hoogte van nieuwe verzekeringstrends en ontvang waardevolle inhoud, zoals interviews met marktleiders, expert talks, minigidsen, blog artikels en webinars.
Of maak hier je afspraak
Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...

Aanbevolen artikels

Terug naar Insurblog