Euromex introduceert productengamma in het WeGroup platform
Groeiende groep maatschappijen
Sinds 2019 biedt WeGroup met haar verzekeringsplatform ‘Louise’ een digitale toepassing die verzekeringsmakelaars helpt online en hybride distributie te versimpelen en een efficiëntere kantoorwerking te realiseren. Dankzij de verschillende functionaliteiten van het platform kunnen makelaars digitale adviesgesprekken voeren om zo de risico's en behoeften van hun cliënteel in kaart te brengen, en vervolgens verschillende producten uit de productcatalogus met elkaar vergelijken op prijs en kwaliteit. Intussen maken reeds meer dan 700 Belgische makelaarskantoren gebruik van de technologie. Dat resulteert in een steeds groeiend aantal verzekeringsmaatschappijen als partner, die via het platform hun producten makkelijk toegankelijk willen maken voor hun distributeurs.
“Dankzij de samenwerking met Euromex, breiden we niet alleen het aantal partnermaatschappijen vertegenwoordigd in Louise uit, maar zetten we ook de deuren open voor enkele volledig nieuwe producttypes. In het verleden waren reeds enkele, simpele rechtsbijstandsverzekeringen geïntegreerd, maar nu kunnen we het aanbod nóg ruimer maken” verduidelijkt WeGroup CEO Arvid De Coster. “We geloven erin dat deze uitbreiding positief is voor alle partijen. Verzekeraars kunnen meer distributeurs bereiken terwijl de makelaars toegang krijgen tot een meer diverse productencatalogus. Uiteindelijk profiteert de eindklant, die op deze manier geholpen kan worden met een gevarieerd en onafhankelijk advies op maat”.
Verschillende producten
Als een van België ’s voornaamste rechtsbijstandsverzekeraars biedt Euromex een volledig gamma producten aan, om klanten bij diverse risico’s te kunnen ondersteunen. Om een succesvolle uitrol te garanderen, kozen Euromex en WeGroup er echter voor om het aanbod mobiliteit en particulieren gefaseerd uit te rollen.
“Starten doen we met onze producten voor mobiliteit en privéleven, met inbegrip van onze fiscale rechtsbijstandsproducten ” vertelt Jan Jaspers, Commercieel Directeur bij Euromex. “Dat doen we omdat deze duidelijk de belangrijkste producten zijn, die door de makelaars geadviseerd worden aan hun particuliere klanten. In een tweede fase kijken we ook naar ons gamma voor professionelen, om zo de makelaar te ondersteunen bij elk type klant”.
De vergeten verzekering
Uit verschillende onderzoeken en marktcijfers blijkt dat heel wat makelaars meer en meer de onafhankelijke rechtsbijstandverzekering naar voor schuiven. Toch is er nog ruimte voor verbetering. Door deze samenwerking beogen Euromex en WeGroup ook daar samen een steentje aan bij te dragen.
“Ondanks het feit dat de onafhankelijke rechtsbijstandsverzekering aan marktaandeel wint, valt het ons steeds vaker op dat deze bij heel wat makelaars geen standaard onderdeel van het adviesgesprek is. Dit zorgt ervoor dat heel wat klanten enkele belangrijke dekkingen missen of, net omgekeerd, oververzekerd zijn doordat ze verschillende, overlappende dekkingen rechtsbijstand hebben lopen, gekoppeld aan andere producten. De combinatie van het digitaal adviesgesprek binnen het WeGroup-platform, dat er voor zorgt dat rechtsbijstand kan worden opgenomen in het basisadvies, én van onze module ‘Campagnes’, dat makelaars toelaat om cross-selling opportuniteiten te benutten via mailings met een ‘slim adviesgesprek’ erin, moet ervoor zorgen dat deze uitdagingen tot het verleden behoren” klinkt het bij WeGroup.